ראשי / כתבות ומאמרים / הסדרת מונה נטו למערכות סולאריות ביתיות

הסדרת מונה נטו למערכות סולאריות ביתיות

הסדרת "מונה נטו" בקצרה אומרת שאתם יכולים מרגע להפסיק ולשלם את חשבון החשמל שלכם אחת ולתמיד.

אנחנו נמצאים אצל לקוח שלנו במושב באר טוביה עם מערכת סולארית ביתית של 15 קילווט. 15 קילווט זה סדר גודל של 60 פאנלים סולאריים שמותקנים על הגג. מערכות סולאריות ביתיות יכולות לנוע בין הספק של 4 קילו לבין הספק של 25 קילו. המשמעות הכספית של זה שחסכון בחשבון החשמל שנע בין 4,000 שקל לשנה לבין סדר גודל של 20,000 שקל לשנה בחשבון החשמל.

 

בתכנון מערכת סולארית ביתית יש לקחת מספר משתנים לחשבון. המשתנה הראשון, זה הניראות של המערכת והאסטטיקה. כך שלא יראו את המערכת מהרחוב או מהחצר. המשתנה השני זה האלמנטים שיש על הגג לפני שהגענו למערכת, שזה מזגנים, דודי שמש, מעקה. כמו כן, יש את המפלסים השונים. בד"כ בתים פרטיים בנויים במפלסים שונים, ולכן, יש לקחת זאת בחשבון.
חשוב מאד לציין כי מאוגוסט 2014, אושרה רפורמת בניה חדשה המכונה "רפורמת הפרגולות". רפורמה זו מאפשרת לכל בעל גג של בית פרטי או עסקי עד 600 מ"ר, להקים מערכת סולארית ללא היתר מהועדה המקומית. שזה בעצם מקל או מזרז את התהליך ללא עיכובים מיותרים. ואז רק לאחר ההתקנה יש לעדכן את הועדה באמצעות אתר האינטרנט של משרד הפנים על הקמת המערכת. כמובן שהקלה משמעותית זו תקפה רק למי שמקים את המערכת לפי התקנות שפורסמו ומציב את המערכת על גג מבנה תקין ומאושר עם חיבור חשמל קבוע.

ולשמחתנו, כיום, ניתן להתקין מערכת ביתית במסגרת הסדרת "מונה נטו". הסדרה זו אומרת בפשטות שאתם יכולים להקים מערכת סולארית על גג ביתכם. אותה מערכת סולארית תייצר חשמל אשר אתם תשתמשו בו. כך אתם תפסיקו למשוך חשמל מחברת החשמל ותפסיקו לשלם חשמל למשך 25 שנה לפחות.

אז איך זה עובד?

אתם מקימים מערכת סולארית על הגג שלכם, המערכת תייצר חשמל מידי יום ביומו, כל עוד יש שמש. אם תהיו בבית במהלך היום ותצרכו את החשמל, אז החשמל שמיוצר במערכת יספק לכם ישירות את החשמל לשקעים. אם לא תהיו בבית במהלך היום, המערכת תעבוד ותייצר חשמל ואין כרגע מי שיצרוך אותו בבית, אז החשמל יוזרם לרשת החשמל ונספר עבורכם באמצעות מונה חכם דו כיווני. וכל מה שיוצר ולא נצרך על ידיכם נזקף עבורכם בצורת קרדיט כספי.

למעשה, אתם צוברים את הקרדיט הכספי במהלך היום, ומאז שתגיעו בערב הביתה ותשתמשו בחשמל שוב, המונה יחזור להסתובב בכיוון ההפוך, והקרדיט שצברתם יתקזז לכם.
אם אתם מייצרים בחודש יותר ממה שאתם צורכים, אז חברת החשמל שומרת לכם את הקרדיט הכספי עד שנתיים לשימוש מרגע הייצור. או לחילופין, אתם יכולים להזדכות על העודפים האלה על כל מונה אחר שבבעלותכם.

אם אתם צורכים יותר ממה שאתם מסוגלים ליצר באמצעות המערכת שלכם, אז אתם משלמים לחברת החשמל את ההפרש.

מדובר במהפכה של ממש.

כל אחד שיש לו גג פרטי, יכול ליצר בכוחות עצמו את החשמל שהוא צורך. התשואה על כספכם היא דו סיפרתית, גבוהה בהרבה מכל אלטרנטיבת השקעה אחרת. למשל, נדל"ן, שוק ההון, תוכניות חסכון וכד'.
ולמעשה האלטרנטיבה היחידה שלכם היא להמשיך לרכוש את החשמל מחברת החשמל ובעצם "לזרוק" את הכסף שלכם לזבל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button